Tuesday, May 18, 2010

Psykiskt sjuk eller geni

Inte för att jag någonsin kallats psykiskt disabled.
Men kanske alla som bor där jag sover om nätterna skulle kallas för det, vi är typ rubbade allihop.
New England och den lilla byhålan Salem får saker att bli så.

Jag lider av vad som i staterna kallas det ursprungliga.
Jag är en puritan som alltid blir bjuden först till stadens festligheter.
Jag har krigshjältar i min släkt och somliga av oss kom med Mayflower till landet.

Jaja.

En del undrar varför jag bryr mig om Sverige.
Har inte jag bara dragit.

Sverige är ändå min uppväxt och jag lider precis lika mycket med er som ni med mig.

Jag tillhör de religiösa.
Det innebär att jag inte hatar någon.

I bland är jag som i tv 4,as det okända.
Jag skrattar högt åt Terry Williams och de andra nötterna, skådespelarna som låtsas se döda.

Personligen ser jag mörkret över Reinfeldt och Maud Olofsson.
Men det är inget jag vanligtvis talar högt om.

Jag bråkar på de vis jag kan, det är allt jag kan göra.
Men du skall veta att Erica, det är en väldigt speciell människa.

Psykiskt sjuk...eller?

SvD

3 comments:

Anonymous said...

Inte då. Originell möjligen, ovanlig - definitivt, fortsätt följa dina ingivelser så hamnar du nog ganska rätt.

Erika said...

Tack! Vad sägs om excentrisk. :)

Anonymous said...

Kanske det,jo.

Har en hel del matematiker och halvgalna programmerare i bekantskapskretsen så jag lägger automatiskt ribban rätt högt och höjer inte på ögonbrynen i första taget. :P

Här har du lite skön excentricitet:

http://sverigesradio.se/topsy/ljudfil/2359623.mp3