Tuesday, May 18, 2010

Rick Falkvinge - hjälte

I ett land där småaktigheten, snålheten och girigheten regerar har det så att säga ändå funnits ventiler.
Med detta menar jag att vi alla vet hur snärjda av övervakning vi blivit.

The piratebay är en frihetens port där vi kan göra vad vi vill utan att klåfingriga fingrar griper om vår hals.

Vi har numera inte yttrandefrihet i Sverige, vi kan inte ens teckna de bilder vi vill.
Allt är inskränkt.
Bevakat, terroriserat.

Men genom allt har vi haft The piratebay.
Friheten.

Tack Falkvinge och piratpartiet för att ni försvarar oss mot dumheten.

Och till kidsen därute.
Om ni är det minsta osäkra på vad ni skall rösta på så är fan Piratpartiet det bästa alternativet.

SvD

5 comments:

Rick Falkvinge (pp) said...

Tack! <3

Erika said...

Det är inte du som skall tacka. Det är jag som skall vara oerhört ödmjuk för att det i den här vansinniga världen finns människor som du.

Anonymous said...

Hmm.. och om det var du som hade som yrke att leva på din musik som ingen ville betala, hur skulle du tycka då? Handen på hjärtat. Gratis nedladdning är super för alla som slipper betala, eller hur, men för upphovsmännen som inte får in sin lön är det inte lika kul (nej, innan du jagar upp dig, jag jobbar inte inom branschen, jag betalar dock för min musik och mina filmer)Vilka andra vettiga frågor driver Piratpartiet egentligen? Att uppmana unga att rösta på dem är ju att uppmana dem att snylta på andra i sann vänsteranda.Och angående snacket om att man inte får ha kameror på offentliga platser. Vem bryr sig om man inte tänkt göra ett brott? Hellre blir jag filmad i min vardag när jag går över ett torg om det minskar brottsligheten. Vem har problem med det.

Anonymous said...

Det är nog bara bortskämda svenska medelklassungar som kan få för sig att det är rättighet -och rent av en valfråga- att få titta på film gratis.

Erika said...

Det är ju märkligt då att Reinfeldt själv har sagt att man inte skall jaga fildelare.
Och handen på hjärtat.
Hur många i regeringsbildningen betalade egentligen TV-licens?

Vad ni missförstått är att artisterna tjänar på fildelningen.
Fler köper deras alster och visst får de kanske ge sig ut och turnera lite mer men de kan inte bara sitta och vänta på att sparvar skall komma flygandes in i deras munnar.

Jag har hittills inte sett till exempel Ulf Lundell stå och hänga utanför AF men så är han multiartist också.
Ändå gnäller han högt över "parasiterna".

Sanningen är att det här egentligen är en "icke" diskussion.

Den tekniska utvecklingen har snart sprungit förbi alla antipiratintegritetskränkare.
Tidsfråga.

Falkvinge går i bräschen för den nya tiden medan de andra partierna klamrar sig fast vid det gamla.
Varför skulle jag inte uppmana kidsen att rösta på framtiden?