Tuesday, October 5, 2010

Att ha ohälsa i ett alliansstyrt samhälle

Powered by FeedBurner

Men oj vad konstigt att Moderaterna är störst när det är de som gjort det till en normalitet att bestjäla sjuka och fattiga på deras livsupphälle.

Pratade med en kompis från min gamla hembygd som varit sjuk länge i en besvärlig giftstruma.
Läkarna har svårt att ställa in rätt medicindoser och under tiden anses hon av försäkringskassan frisk nog att arbeta men det tycker inte arbetsförmedlingen alltså har hon som det heter fallit mellan stolarana.
Och eftersom socialbyrån till skillnad mot vad Moderaterna lurat i Svenskarna inte får mer än för sitt livsuppehälle innebär det stora problem ekonomiskt.
Saken är den att hon får el hyra och fackavgift betald, men mat förväntas hon klara själv då sos anser att hon kan försörjas av sina föräldrar (trrots att hon är tjugonio) som verkligen gjort allt som står i makt för att hjälpa sin dotter, nu senast har de sålt bilen men inte ens det räcker.
Dottern Eva har nämligen studielån och de befattar sig inte socialen med.
Det innebär att CSN skall ha tusen kronor i månaden i avgift + femhundra i straffavgift varje gång hon missar inbetalningen.

Säg nu att Socialbyrån betalar hyra el och fackföreningsavgift samtidigt som CSN skall ha sitt (vilket soc vägrar betala).
Har du ens ett begrepp om hur fattig en sjuk människa kan vara i dagens Sverige?

Nej..uppenbarligen inte eftersom Reinfeldt och hans moderater skördar framgång efter framgång.
Skit i de sjuka..det är väl inte mitt problem.
Mina skattepengar jar jag fan jobbat i hop till de skall ingen parasit som inte ens kan försörja sig själv få nyttja.

MITT - MITT - MITT!!!
Som i sandlådan där den som hade finaste traktorn var kung i femåringarnas rike.

Samtidigt går Eva under och jag vet att hon har självmordstankar.
Hon skulle inte bli den första från min gamla hemby med hög arbetslöshet att ta livet av sig.

En ärlig fråga, det är så förskräckligt lite skattepengar det handlar om.
kan inte de sjuka få ha en värdig tillvaro.

Måste jämt Moderaternas attityder gälla som lag.
vad hände med medmänsklighet.

Du kan också bli sjuk, vill du att jag skall behandla dig så då?


Expressen

No comments: