Monday, October 8, 2012

Vad som är gott är inte alltid nyttigt

Powered by FeedBurner


Måste erkänna att jag emellanåt ägnar mig åt en felaktig kosthållning..

Jag är exempelvis hopplös när det gäller att få i mig den mängd fisk som rekommenderas.
Jag inmundigar lax eller kanske makrill några gånger om året, men då endast för att glädja mina nära och kära som har en helt annan kulinarisk inriktning.

Jag tycker helt enkelt inte om fisk, och trösten är väl att jag är långtifrån ensam om den åsikten.

Tacka vet jag kött från landlevande djur.

Samma sak med vitaminer.
Visst...
Stoppar i mig några frukter, och kanske en sallad någon gång när det bjuds, men jag inser så klart att detta egentligen är för litet för att tillfredsställa mina kroppsliga behov.

Efter vad jag har hört så kan man äta sig sjuk om man inte passar sig och detta skrämmer mig så till den milda grad att jag försöker kompensera mitt bristande näringsintag med olika kosttillskott.

Det verkar funka ganska bra.
Jag har nyligen varit till doktorn och kollat mina värden och där fanns inget att anmärka på.

Jag tränar rätt mycket och det gör säkert sitt till, men jag tror också att det kan vara väldigt nyttigt att äta vitaminer och fettsyror.

Hursomhelst så tänker jag fortsätta köra med kosttillskott.
Doktorn blir nöjd och jag håller mig frisk och glad.

Det är ändå det som är huvudsaken.








No comments: