Thursday, October 29, 2009

Inga fler rasselänkar tack!

Hur mycket jag än älskar att få kommentarer på det jag skriver vill jag inte få en massa suspekta länkar med hatpropaganda på köpet.

Själva poängen med Ericas tillhåll är hur underligt det än kan låta att betona alla människors lika värde.

Jag anser tex att en muslim är precis lika mycket värd som en Sverigedemokrat och omvänt.
Ingen av dem har rätten att vilja förgöra den andra.
Bägge har däremot rätten att framföra sina åsikter, ingen ska tystas.
Det kan dock vara på sin plats att påpeka att Sverigedemokraten är den som är den Gudlöse i sammanhanget och att Gud alltid vinner.

Jag hyser stor respekt för en människa som kan upprätthålla en förbindelse med Gud och aldrig svika den.
Därför har jag svårt för Kristdemokrater.
Inte många som är äkta där inte.

Faktum är att jag har svårt för politiker i största allmänhet.
De är enligt min uppfattning en bunt parasiterande lögnare.
Men även om jag kallar dem för skadedjur förringar jag dem inte värdet av att vara precis som du och jag.
Likar här i vår oändliga värld.

Vi knallar alla runt på den här jorden i en salig blandning och det är på något vis lite fjantigt att titta snett på någon bara för färgen på håret eller olika livsåskådningar.

Det kommer aldrig någonsin vara min vilja att driva någon hatblogg.
Däremot rör jag gärna upp himmel och jord, det är faktiskt dags att politikerna fattar att de som de styr över har helt olika uppfattningar gentemot dem i nästan alla frågor.

Politiker i allmänhet har allvarliga problem med verklighetsuppfattningen.
Vad en politiker gör på jobbet är att förändra din och min tillvaro och det kan ju om man tänker efter vara rätt skrämmande.

Var vad du vill och skriv vad du tycker.
Men skickar du med länkar som leder till människoföraktande innehåll så tar jag bort dem.

1 comment:

Gaston said...

Tänk att inte folk fattar hur mycket bilindustrin betyder för det här landet.
Alla är grundlurade av regeringen som bara himlar med ögonen och frånsäger sig allt ansvar.