Monday, April 19, 2010

Anthony Flew är död

Ex-ateisten Flew upptäckte till sist att ju närmare han kom skapelsens kärna att Gud fanns där.
Från att i hela sitt liv varit övertygad om motsatsen fann han till sist den frid som bara kommer genom förståelse för det stora okända.

Missförstå mig inte mig nu, ni pingstvänner som hoppar jämfota i extas av att Jesus har uppfyllt just er.
Ni med ert egoistiska tankesätt är sannolikt de mest fördömda.

Vad jag menar, är att de som efter ett helt liv av kämpande mot just det Gudomliga har upptäckt skapelsen är er diametrala motsats.

Ok, förlåt, ni är inte de mest fördömda.
Men nog har ni problem ni som talar i tungor.

Pingstvänner..pffft...
Sorry, vad jag menar är bara att det inte finns några fördömda.
Det där är något som ni hittat på bara för att rättfärdiga er själva.
Ni verkar ha missat det viktigaste, nämligen att Jesus dog för alla våra synder.

Han gjorde så för att han trodde på människors barmhärtighet och för att han kände att människor tagit åt sig hans budskap.

Kristdemokraterna dömer de sjuka och de långtidsarbetslösa till evig fördömelse.
Hägglund och hans vänner är de verkliga syndarna, tänk på det.
De dömer, och de njuter av det.
Jesus dömde aldrig de svaga.

Ni kan hoppa jämfota i hänförelse på era kyrkomöten ni pingstvänner.
Men de andra då?

De som lever där utanför...utanför allt.
Nyfattiga, hemlösa...

Ni fortsätter att hoppa och prisa Jesus.
Det är er synd.

Dagen

3 comments:

Anonymous said...

Akta bjälken!

Erika said...

Min bjälke har jag upptäckt för länge sedan.
Och om du pingstvänsaligförklarare inte tror på det, ska du bara veta att jag inte kastar sten i glashus heller.
Och om jag ändå gör det finns det en anledning därtill.

Och för att förklara en sak till.
Högmod är ingen av mina egenskaper

Patrik said...

"Jesus dömde aldrig de svaga."

Nej, han dömde inte över huvudtaget. Han var ett fantastiskt exempel för oss alla - även du, som dömer pingstvänner som talar i tungor.