Wednesday, April 21, 2010

Nu är jag fan trött på aska

För det första.
Min blogg har delvis varit avstängd.
Detta beror dock inte på askan över Sverige och dess begränsningar av flygutrymmet.

Jepp - har varit typ avstängd...
Om det beror på att jag retat upp kärnkraftslobbyn, Folkpartiet eller Frikyrkan vet jag inte.
Det enda jag förstått är att min tillvaro här på blogspot blivit en hel del krångligare.

Yes - jag gillar till exempel att trycka in fingret i ögat på pingstvänner och fråga vad de egentligen tycker om mongolider?
Eller kärnkraftsförespråkarna varför de är så intresserade av att lura in Sverige och svenskarna på en död teknik som kommer att kosta multum för skattebetalarna.

Jag har öppnat kommentarerna igen.
Vet inte om det är rätt men jag älskar människans eviga tro på att de har den demokratiska rättigheten att få säga vad de vill.
Att de är lika viktiga som precis vem som helst åtminstone när det gäller det - yttrandefriheten är för oss som allemansrätten.
Den finns i våra hjärtan.
Allt för många har ställt upp hinder för rätten att tala öppet i det förflutna, jag vill inte vara en av dem.

Jag har även förenklat.
Men kommer fortsättningsvis att ta bort kommentarer som ska hållas borta.
Och det bestämmer jag, det är min blogg.
Kom inte med något rasistskit eller kärnkraftsterror.
Jag vill inte bli bombad av kärnkraftsförespråkarna en gång till.
Jag blev så trött på att få min blogg nedpissad av er.

Och vad gäller askan.
Jag förstår att folk har haft det jobbigt att ta sig hem för att planen inte gillar att få vulkanaska i motorerna.
Jag fattar det.

Men att ha det som första, andra, tredje, fjärde nyhet varje dag.
Men asså...

Då är det till och med roligare att läsa om de kungligas otrohetsaffärer...faktiskt.

Kom igen nu tidningarna, vi vet att en vulkan har haft ett utbrott - vi vet det för f--

SvD

3 comments:

Anonymous said...

Fortsätt vara en pina i rumpan på the bad guys, världen är full med åsiktslösa diplomater. Förhoppningsvis ger du åtminstone någon eller några en infarkt.

Keep the good work up!

Anonymous said...

.... och dagens låt får bli:
http://www.youtube.com/watch?v=DLBlFq4oE2I
... med denna som bonustrack i snögloppet:
http://www.youtube.com/watch?v=8HoflNAon9Q

Stop said...

Nog kan man göra affischer med andra statements än att driva med folks tro, det kan jag hålla med om.

Att däremot dra in en random känd person som ex. Victoria ser jag dock om möjligt ännu mer vrickat.

Det ena är i vilket fall ett ställningstagande från religion och religiösa krafters strypgrepp på omvärlden. Vad skulle zoofilibilden förmedla för något? Klart ingen väljer en sådan kampanj, det hade ju verkligen varit som att sätta en kula i pannan.