Wednesday, June 30, 2010

Så som jag länge misstänkt

En av förtalskampanjerna mot Mona Sahlin har bevisligen sitt ursprung hos moderaterna.
Bland annat en moderat xxx

Det var moderaterna som föreslog att det här valet inte skulle föregås av påhopp och allmänt hetsande.
De tyckte väl att Folkpartiet gick lite väl långt när de spionerade på vad sossarna sysslade med.

Det här är värre.
Den här mannen, xxx har bland annat skickat ut kedjebrev där han förtalar Sahlin.
Ibrahim Baylan har helt rätt när han säger att Mats Odell och Sven Otto Littorin gav grönt ljus åt alliansen för att trakassera Mona när de gjorde sina uttalanden om Toblerone politik.

xxx som tidigare var xxx och numera anordnare av sjaskiga kedjebrev kör med den normala moderata strategin genom att säga att han inte minns vad han gjort.

Den mannen är bara en utav en rad som på direkt order från ledningen skall  sitta på nätet och spy ut sin galla över Mona.
Vi har ett ödesval framför oss och dessa troll kan mycket väl sabotera det.
Skall vi ha en regering som är direkt kriminell eller skall vi rösta fram ett rättvisealternativ?
Den här affären är så mycket mer suspekt än alla Monas misstag tillsammans .

Dagen
SvD
DN

16 comments:

Jeppe said...

Denna skapelse kommer inte alls från den moderata politikern. Den skapades på Flashback av en anonym användare för nästan ett år sedan. Se länken nedan där ursprunget är spårat.

https://www.flashback.org/t1177997

Tttore said...

Vad hittar vi här då?
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mejlen-mot-reinfeldt-skickades-fran-s-kansli_293182.svd

Hoppsan...

Erika said...

Jag struntar fullständigt i vem som tillverkat brevet, men inte var han sosse det kan jag garantera.

Men under alla omständigheter, fungerar en moderat som budbärare för materialet mitt under en valkampanj.
Karln har ju för fan varit kommunalråd.

Skit samma vem som gjort dem.

Och vad beträffar breven till Reinfeldt har en psykiskt sjuk kvinna erkänt att det var hon som trackade honom.

Det roligaste med allt var att Reinfeldt stod med tårar i ögonen och sade att han kände sig så osäker och rättslös, medan de andra partimedlemmarna stod och hoppade bakom honom för att få säga något.

Är inte Reinfeldt egentligen en riktig mjukis?
Eller var det propaganda?

Erika said...

"Andra partiledare inom den borgerliga alliansen har svårt att tro att attackerna mot moderatledaren skulle vara en enskild s-tjänstemans verk. Centerledaren Maud Olofsson och kristdemokraternas Göran Hägglund talar om en kultur inom socialdemokraterna.
De e-brev som cirkulerat har sänts till såväl moderaterna som till svenska nyhetsredaktioner under flera månaders tid."

Jag tror faktiskt att de kom med till sist Hägglund och Olofsson.
Du vet, det handlar om kulturen sade Hägglund, eller var det kanske centertanten.

Jaja den är viktig och om den totala bristen av sådan får centertanten gläfsa bäst hon vill.
Men samlar man på mortlar så.

Anonymous said...

Struntar du verkligen i vem som skapat denna?
Ditt blogginlägg verkar ju inte ha skrivits ursprungligen med den vinkeln.
Skulle mycket väl kunnat ha varit en socialdemokrat med tanke på hur många inom vårt parti som inte gillar Mona...

Erika said...

Yep..
Jag är sådan, jag struntar till och med i var jag köper mina kläder.
Samma med bensin, jag bryr mig inte om var den blivit raffinerad.
Det är onödigt tänkande.

Låt oss säga att jag vant mig vid Mona.
Det som kommer ut från henne är rätt vettiga saker.

Men det har alltså ljugits en hel del på nätet mot henne.
Ohyggligt mycket.
Det är för stort, för mycket.
Någon eller några ligger bakom hela propagandan.

Vad jag gillar hos Mona är hennes vilja att aldrig ge upp.
En fight mellan Reinfeldt och Mona vinner Mona lätt.

Jag tycker heller inte om Reinfeldts ögon, de liksom undviker.
Vet det är löjligt att bry sig om sådant.
Men han skall representera sitt parti...och Sverige

Medborgare X said...

Erica!

Du har nog fått det om bakfoten. Det var en faktakampanj, inte en förtalskampanj.

Erika said...

Och?
Hur definierar du fakta i jämförelse?
Vem förtjänar att straffas i din värld?
Vad är skillnaden?

Jeppe said...

Inte vet jag vem som har skapat breven då skaparen var anonym. Du däremot verkar ha lite svårt med det här för förtal då faktiskt sysslar med det själv. Du utsätter honom för missaktning.

"En av förtalskampanjerna mot Mona Sahlin har bevisligen sitt ursprung hos moderaterna."

Går detta att tolka på annat vis än att du påstår att den utpekade personen faktiskt har skapat breven? Det är såklart ett kedjebrev som har gått runt ett tag. Att politikern gör fel som vidarebefordrar brevet har du såklart rätt i men det fråntar dig inte från ditt eget ansvar att beakta en sund källkritik.

Anonymous said...

... och allra mest patetiskt blir ändå Mary X's försök att släta över fadäserna som vanligt på sin blogg. Vad gör man inte för en riksdagsplats ?

Erika said...

Har infört lite självcensur.
Sådant gillar väl ni grabbar?
Det är ganska talande att ni till varje pris vill tysta ned det hela.
Inte för att jag behöver göra det, men det gör saken mer spännande för de som ännu inte läst SvD varifrån jag tog min källa.

Jag lägger ut något annat i stället. :)

Anonymous said...

Har du sett att SvD plockar bort dina länkningar ? Du verkar tydligen irritera somliga.

Keep posting.

Erika said...

Om SvD plockar bort mina länkningar beror det antagligen på att så många länkar vill upp och att de kör med systemet "först in först ut."

Å andra sidan är det valtider nu och jag har märkt att det är stört omöjligt för mig att länka upp till Expressen.

Men jag skall hålla ett öga på "fenomenet".
Tack för tipset.

Anonymous said...

Näfan, dom sidindelar länkningarna när det bärjar bli många som länkar, den där blev gallrad.

R.L said...

Men Erika, brevet är väl lika mycket förtal mot Måna som din banner till höger är? "Tänk på barnen rösta med de borgerliga"

Sopa rent framför egen dörr först...

Erika said...

Jaså du gillar inte valaffischen?
Den är autentisk och är vad som klistrades upp på trettiotalet av moderaterna, eller rättare sagt dåvarande högern.

Så vad du retar dig på är helt enkelt en gammal valaffisch för moderaterna.
Finns knappast någonting att yvas över där.