Tuesday, October 12, 2010

Min Passion










Jag har en hemlig lidelse som jag smyger med  likt en passionerad älskare.
Ämnet för min njutningslystnad är bingo och inte vilket struntspel som helst utan ett riktigt professionellt spelbolag
Jag återkommer allt som oftast till spelet och bolaget där jag tidvis vunnit en del större summor pengar.
Antingen måste oddsen vara mycket högre för bingo än andra spelformer eller också är det så att jag haft tur och hamnat hos precis rätt spelbolag.

Jag medger gärna att livet vore en aning fattigare utan bingon.
Visserligen har man familjen och de andra fritidsaktiviteterna men för mig krävs också något mer.
Det där lilla extra som gör dagen fulländad.
Bingo är för mig en konstform som får mig att både slappna av och känna den där mysiga spänningen som är så svår att överträffa.

Alla har vi våra lustar och jag tycker inte att vi skall behöva ge mindre anspråk på vårt eget välbefinnande än det ansvar vi får tampas med i det vardagliga.
Vad det hela handlar om är helt enkelt rekreation för människor med speciella krav.
Bingo är spelet som får mig att le och ständigt återkomma.

.



No comments: