Tuesday, May 8, 2012

Byrålådans skatter

Powered by FeedBurner



Jag har genom åren samlat på mig en del guldsaker som nästan försvunnit ur minnet.

Vid en närmare kontroll, fann jag i nedersta byrålådan, det där halsbandet som jag köpte utomlands för flera år sedan och som jag då tyckte såg så tufft ut med dödskalle och allt. Dessutom fanns där flera ringar som jag använt kanske en gång samt en del annat skrot.

Varför skall man dras med en massa saker som man ändå inte använder?

Nu ligger ju guldpriset skyhögt och då passar det utmärkt att rensa gömmorna och hitta på något kul för pengarna som ramlar in när man sålt av.

Var skall man då hitta rätt uppköpare?
Hur bär man sig åt?

Jag hade visserligen sett reklamslingor på tv och någon annons i en tidning men det säger ju ingenting om vilket företag som är bäst vid en jämförelse. Man vill ju ha koll och inte sälja till första bästa.

Verkade hopplöst.

Men så tipsades jag om en sida på nätet som jobbar just med prisjämförelser och kvalitetsgranskning.

Guldpriset.nu kan man kolla runt och få reda på de saker man behöver för att tryggt kunna avyttra sitt guld.

Sidan jämför svenska internetguldhandlare och pantbanker. Det går blixtsnabbt att få fram både guldpris, och inte minst viktigt - kundbetyg.

Man bevakar dessutom både seriösa och oseriösa köpare och det är något som behövs.
Det är en riktigt informativ sida som innehåller allt man behöver veta för att göra bästa möjliga val.

Efter att jag bestämt mig gick det snabbt att få pengarna och det känns bra att ha fått ordentlig valuta för det jag avyttrade.

Kanske att jag hittar mer saker i någon annan låda?
Nu vet jag hur jag skall göra om det händer.



No comments: