Monday, September 10, 2012

Tyst på dig Carl Bildt

Powered by FeedBurner




Nu skall alltså Johan Persson och Martin Schibbye släppas på grund av djup ånger.
Det tror jag när jag ser det.

Hallå!

Reser man olovligen in i diktaturer på det sätt som journalistparet gjorde kan det som ett olycksfall i arbetet hända att man hamnar i ett sunkigt fängelse utan annat hopp än att bli benådad av en nyckfull regim när de släpper lös diverse fångar för att fira nyår.

Somliga svenska förståsigpåare från högerkanten menar rentav att straffet de fick var för lågt då de bägge är att betrakta som rödgardister och drägg i största allmänhet.

Jag noterar dock det märkliga sammanträffandet att samma människor som egentligen tycker att paret förtjänar sina straff nu slår på den stora trumman och ger Carl Bildt credit för hans "tysta diplomati."

Man missar inte en chans att hylla vår utrikesminister trots att han redan i ett tidigt stadium gjorde uttalanden om att de två journalisterna var att betraktas som turister likt heroinlangare i Thailand. Distinktionen var alltså mycket tydlig och ingen skall försöka få mig att tro på att han hade någon del i frigivningen av de två.

Jag säger grattis Martin och Johan om ni verkligen friges.
Carl Bildt har inte stått upp för att försvara er, inte en enda gång, inte med en enda mening.
Tvärtom så har han ljugit om sin roll i Lundin Oil, trots detta sitter han säkert kvar i sadeln.

DN
SvD
SvD
AB
GP
Dagen

No comments: