Wednesday, March 31, 2010

Posten har skumheter för sig

Tjuvar har varit i farten igen, fast kanske av den mer klantiga sorten, som det verkar.
Tydligen var en del tjuvgods tänkt att följa med ut från landet medelst postgång till främmande land.
Vilka korrekta tjuvar egentligen, de ville göra det på rätt sätt...med porto och allt.
Klart de åkte dit.
Postanställda är skärpta till skillnad från...hhrrrm


Men tänk ändå att begåvningsreserven vid polisen får glänsa lite innan de återgår till sina normala särskoleaktiviteter. ;)

Själv kommer jag åtminstone på  ett tillfälle där jag och posten liksom inte varit riktigt ense om hur det postiljära skall skötas.
Det var när det ryktesvägen kom mig till känna att anstalten där de kokade ihop själva brevförslutningsklistret, gjorde lite mer än så.
Det var många som runkade rakt ned i massan och kanske de tänkte att någon snygg tjej skulle lyckas slicka i sig just deras skvätt av liv.

Personligen, sedan jag fick reda på det har jag aldrig mer i hela mitt liv slickat igen en postförsändelse med tungan.

No comments: