Friday, April 16, 2010

Tokstollarnas sammansvärjning

Jag har vid något enstaka tillfälle skrivit ett kärnkraftskritiskt inlägg i min  blogg, och dyrt fått sota för detta genom att tjatmostrarna i kärnkraftslobbyn gjort min tillvaro ytterligt obehaglig.

Det är tydligt att de har satt som system i att helt enkelt "kapa" insändarmöjligheterna på bloggen för att där ständigt, ständigt komma med olika följdfrågor samtidigt som de vältrar fram sin propaganda.

När man av total trötthet från att oupphörligen sitta och tjafsa med de där kärnklyvningsprocessernas motsvarigheter till Jehovas vittnen, talar om det för dem och erkänner sig "besegrad", så anser de naturligt vis att de vunnit en viktig seger.
De har fullständigt fått skita ned en blogg med sin propaganda, fått tyst på vanliga oroliga "Svenssons", som ju inte får en syl i vädret mellan alla haranger, samt fullständligt besudlat bloggens budskap.

Sedan har de ju lyckats få tyst på den lilla slynan också.
En bonus som känns i skrevet, tror jag..

Men de respekterar inte ens detta,  fast man klart och tydligt säger åt dem att det räcker nu, och att de får sluta förstöra för vanligt folk som vill komma till tals.

De nöjer sig inte med att få ha skitat ned insändarsidorna, utan de fortsätter även efter att jag bett dem sluta med sitt tjat och därmed skrämma bort sådana som jag så gärna vill skall få göra sin röst hörd.

Vanliga människor som du och jag vilka inte representerar någon lobby.
Som bara vill kunna diskutera våra barns framtid och de farhågor vi känner inför kärnkraften.

Det framstår helt klart och tydligt att de försöker provocera fram tre saker.


  1. De vill att jag aldrig mer skall skriva en kärnkraftskritisk blogg.
  2. De vill att jag skall ta bort den blogg som de anser "hädande".
  3. De vill att jag skall införa kommentarsgranskning (vilket jag nu tvingats göra) 


Till sist kände jag, helt enkelt för att kunna få lite arbetsro att nu fick det räcka.
Jag har efter hand lärt mig känna igen vilka det är som, kör med denna gerillataktik, och fick till sist införa kommentarsgranskning på min blogg.
Och genast börjar de då i stället skriva om vilken diktator jag är som censurerar och bär mig åt.

Så har de ju naturligtvis vunnit en seger till.
Men den här gången har de skitit i det blå skåpet.

Den taktiken de kör med är ren krigsförklaring som används just i odemokratiska länder.
Man överröstar och gapar tills man får som man vill ha.
Detta retar mig något enormt.

Men nu stänger jag av dem, just av den anledningen att jag tror på det fria informationssamhället.
Jag råkar nämligen veta vad en pöbel är.
Och aldrig igen att jag ger dem fria tyglar.

Jag har kategoriskt plockat bort vartenda inlägg jag sett från de där människorna.

Skriv vad du vill till min blogg.
Det enda jag refuserar är i vanliga fall bara sådant som är  rasistiskt eller på annat sätt bryter mot lagen.

För övrigt.

Jag läser att Regeringen får igenom sin kärnkraftsproposition.
Och man kan verkligen undra hur mycket gaphalsarna i kärnkraftspöbeln haft med det att göra.

När  till och med Maud Olofsson sagt åt sina partikamrater att hålla käften och göra som regeringen vill.

Nu var det tydligen någon Moderat som överhuvudtaget verkade mer intresserad av privatläkare än kärnkraft som fällde avgörandet.
Kom de åt honom också till sist...lobbyn?

Vad är det för ekonomiska krafter som egentligen ligger bakom en gammaldags skitteknik som kostar pengar och förpestar genom hela händelsekedjan, allt för skattebetalarnas pengar?

FÖR SKATTEBETALARNAS PENGAR!

Jag tvivlar mer och mer på den demokratiska processen i Sverige.
När ett gäng nötter på detta vis säger sig garantera ansvar för barn och barnbarn i tusentals år.
Då är det illa
En tänkte till och med mer på privatläkare.



Läs mer via länken.:

http://villevesslan.blogspot.com/2010/04/skrota-karnkraftselandet.html

SvD

DN

15 comments:

Anonymous said...

Detta är samma gäng som har en massa åsikter i det mesta som rör sittande regerings förehavanden. Om du jämför den aggressivt desperata kommentarstekniken mot andra bloggar och forum kommer du att finna att kommentarerna återfinns i det närmaste ordagrant överallt där 'heta' ämnen avhandlas. Det finns skäl att anta att det inte främst är privatpersoner som kommenterar utan snarare en handfull personer vilka har engagerats i en eller annan form av politiska konstellationer.

Idag har de politiska partierna upptäckt nätet som opinionsbildningskanal och tar det på blodigt allvar, det finns således skäl att anta att flertalet partier har folk heltidssysselsatta och sannolikt avlönade för att sprida sitt budskap. varhelst det poppar upp obekväma åsikter

Du kan därför med gott samvete fortsätta att vara en pina i arslet på dessa i bästa Gunnar Axén-stil (dvs bara släppa fram de kommentarer du gitter). Kommentarena kan du ju spara nånstans och någon gång publicera i nånsorts best-of-silly-moderat-comments-postning.

http://www.youtube.com/watch?v=7tZXdhLLs-g

Unknown said...

Tja jag tror på kärnkraften. Trist att vi inte har 4 generationens reaktorer NU och det faktiskt kärnkraftshatarnas fel.

Erika said...

Kärnkraftsindustrin är knappast en framtidsbranch om man inte gillar statliga subventioner.

Och den 4 generationens reaktorer har redan dömts ut som gammalmodiga.
Tekniken är ålderdomlig även om den påstås vara allt som dagens kärnkraft inte är.
Gaskylning.. som producerar vätgas...pfft.
Övergavs för typ hundra år sedan och kräver ytterligare typ hundra år för att få att fungera.

Och undertiden som vi experimenterar kan vi ju fixa ett Tjernobyl till.
Det gick ju så bra sist.

Kärnkraft är alltid farlig.
Tillbud sker ofta, reela olyckor (Gud ske lov) mer sällan, men potentialen finns alltid.

Dessutom hör man inte många klaga på uranbrytning så länge det inte sker på vår bakgård.

Sverige är otroligt uranrikt.
Big business med andra ord.

Men vänta bara tills du får det som granne.
När gnäll om läckage i vattendrag och andra intermetzzon dyker upp.

Det är nog färre som vill ha uranbrytning i sin bygd än vad det är som vill ha flyktingbarn i skånska landsorter.

Vad som ligger bakom allt detta är så klart storfinansen.
Och som alltid med det stora kapitalet premierar de sina lakejer för att övertyga skattebetalarna att stå för notan.

Du som skrev först har helt rätt i att det är många olika lobbygrupper på nätet.
Jag finner dock en del ärligare än andra.

Men bara tanken på att det dagligen sitter svenska skolungdomar och gör sina elevarbeten baserat på den information de får från nätet är skrämmande.

Det är lätt för en gymnasielev till exempel att inse när Sverigedemokrater är i gång och härjar.

Värre är det när kärnkraftlobbyisterna tar över med sitt rabblande om Sverige som förlorat U-land om de inte får som de vill.
Och tekniksnack är de ju duktiga på, sen att det är bara är skit kan en gymnasielev ha svårt att förstå.

Face it.
Hur många är egentligen så intresserade av de tekniska detaljerna.
En massa folk säger att det är bra...jippie!

Det existerar en nivåskillnad på dimension i det kunnande man måste ha tillgodogjort sig för att ha en chans att hänga med i debatten.

Eller tag hela Saab och Volvodebatten som fullständigt togs över av högern.
Debatten påstod att båda märkena bara vär något skit som förtjänats att "fimpa".

Två av Sveriges största arbetsgivare.

Maud Olofsson tyckte att de byggde bilar som ingen vill ha.

Det nya kinesmärket Volvo har numera ökat sin försäljningsandel med trettio procent.
Och innan de sista Saabarna lämnade banden före stoppet rullade 600 bilar av där varje dag.
Rekord!
Dessutom hade Göran Persson fixat GM's gillande genom att personligen besöka dem.

Något Olofsson totalhavererade.

Men det enda som kom fram i debatten var alla dessa lobbygrupper som var för regeringens "blunda och vända ryggen åt politik".

Detta skall alltså skolbarn sitta och lära sig i skolan.
För internet är deras skolvärld nu.

Vem lär dem källkritik?
Diskuteras det ens varför attityden är sådan politiskt sätt att det är bra att Geely, eller i praktiken den kinesiska staten, genom att låna ut pengarna, köpte Volvo?

I frågasätts det varför liberalregeringen uppmuntrar att en Svensk kronjuvel och så enorm arbetsgivare hamnar i ett land där man förföljer folkgrupper och skjuter demonstranter?
Pratas det om varför det är så bra att vi numera älskar en diktatur?

Anonymous said...

Är du samma "Vesslan" som skitar ner alla kommentarer till tidningsartiklar med diverse ovidkommande vänsterpropaganda?

Anonymous said...

Det var mig ett gäng vänsterfascister som hänger här, vilken trött blogg och vilka trötta ideer, nääää, just det, det finns ju inga egna ideer

Erika said...

Sedermera.
För det första är fascism något som högerföreträdarna enbart bör hålla tyst om.
För det andra säger du först att bloggen har idéer (om än trötta)
För att sedan anklaga samma blogg för att inte ha några idéer överhuvudtaget.
Något brister i logiken där

Erika said...

Och nej, Jag är inte "Vesslan" jag är Erica.
Villevesslan beror på att jag har två tama illrar.
Det är ungefär som om jag skulle ha www.Lassie.blogspot som länk.

Om du hittar "Vesslor" på nätet kan det möjligtvis bero på att du sökt på Åke Holmberg.

Alternativt att du befunnit dig på en insändarsida till någon tidning.
Jag tycker naturligtvis lika illa som du om att folk skitar ned forumen med insändare till tidningar som bedriver vänsterpropaganda
Själv gillar jag ju vänsterpolitik....ibland.
Men visst kan även vänsterpolitik vara ovidkommande

Anonymous said...

I början trodde jag att dessa högerkommentarer var något representativt.
Förstår nu att det är en begränsad högermobb som skitar ner i alla tidningar och media där de får komma till tals med sin vulgära retorik. Kommentarerna är i regel naiva och generaliserande och ofta skrivna med ett obehagligt hat mot allt och alla som är emot deras egen idé värld
Möjligt att det är styrt uppifrån.

Anonymous said...

Spännande diskussioner ni för.. Det har blivit för mycket fokus på ny (gammal), dyr och farlig kärnkraft. Vi har alla en stor uppgift att höja samhällsdebatten och kunskapen inom kärnkraftsområdet. Många idag (om än bildade och/eller välutbildade) har glömt eller inte trängt in i systemförloppen och de oerhörda många riskerna. IStället borde fokus flyttas till det förnybara som i många många andra länder. Här börjar Sverige bli ohjälpligt efter. Varför nämns så lite om energieffektivisering? 30-50% kan effektiviseras bort i byggda miljön och inom industrin - utan komfortnedsättning, bibehållen produktion, och rimliga payoff-tider (1-5 år). Det är där vi ska börja!

Erika said...

Det har redan, börjat och pågått länge.
Nu gäller det att få energin från rena källor också.
Det var det jag skrev om när jag menade så här.

"Faktum är att på bara de senaste tjugo åren så har energiproduktionen från förnyelsebar el ökat med mer än vad alla kärnkraftverk producerar även när de fungerar som de skall.
Det handlar om vindkraftverk, bioenergi, värmepumpar, solpaneler med mera"

Det är det energieffektivisering handlar om.
Samtidigt som utvecklingen ständigt går framåt mot ny grön el, effektiviseras också samhället i stort.
Det handlar om allt från tilläggsisolering, bergvärme, luftväxlare...you name it.
Allt detta har på bara tjugo år, tillsammans tillfört mer än våra oftast havererade reaktorer gör även när de går.

Hur skall det då inte bli i framtiden när tekniken nått ännu större landvinningar?
På de hela tio år, som det tar att bygga ett nytt kraftverk? (!)

Och med den boom som kommer att bli inom den alternativa elmarknaden bara de rödgröna får vinna valet kommer också tusentals nya jobb att skapas.

Domedagstekniken har spelat ut sin roll.
De teknikfientliga kärnkraftsparasiterna gynnar bara sina "hussar" som vill att allt skall bli vid vad det har varit.

Bakåtsträvare som vill påverka hela Sveriges framtid.
De är livsfarliga och skattebetalarnas värsta fiender genom alla tider-

Anonymous said...

Lobbandet har nog en del med att göra att näringslivet febrilt letar nya nischer efter de gamla som man sålde av, en viss familj har t.ex. legat likvid rätt länge nu och behöver ett nytt Asea Atom, gärna med statliga riskpengar och råvaror, för att då inte tala om all teknik som kommer ur spinoffs av nukleärknådandet.

Att det har aktualiserats just nu är nog en konsekvens av att Sverige har avtalat bort uranfyndigherna till EU och att det därför gäller att exploatera resursen innan den tas i anspråk av andra.

Erika said...

Du, ser.
Det är precis sådant där som borde diskuteras mer öppet och inte konsekvent tystas ned av kärnkraftslobbyisterna.

Mer av det.

Anonymous said...

Plus, givetvis, att man ser möjligheter att exportera ytterligare el till främst EU-länderna. Det är som bekant inte helt okomplicerat att få sätta upp kraftverk i andra länder (inte minst vad gäller garantier och viten), alltså bereder man mark för att göra det här istället.

Erika said...

Det är helt sant.

Men hur får man en vanlig människa att förstå att bensinpriset antagligen blir högre med Moderater vid makten och deras fria prissättning.
Att elen blir dyrare med subventionerad kärnkraft.

Man måste antagligen först förklara att en vanlig bilbesiktning blir upp till fyra gånger dyrare med den privatiseringspolitik det nya arbetarepartiet för.

Elförsörjningen blir en mycket svårare fråga att förklara med tanke på all lobbying som förs.

Erika said...

Det här var väldigt förenklat.
Men du som skrev.
Fortsätt att förklara, du är antagligen bättre på det än vad jag är.

Jag har för mycket annat att bråka om och det vet de där som ger sig på mig just i denna fråga.

Bra, säger jag om dina inlägg.