Thursday, January 24, 2013

En riktig gynnare tyckte skattmasen

Powered by FeedBurner



Nu har myndigheterna varit ute på jakt igen och den här gången får man anse att fångsten var tillfyllest.

En solbadande Carolina Gynning poserade glatt på sin blogg och den arma människan anade uppenbarligen inte att hon därmed gjorde sig till högvilt för de onda krafter som ständigt strövar över internets betesmarker.

Jag har ärligt talat inte den blekaste aning om vad Gynningskan producerar när hon är på semester men det är tydligt att det föreligger en viss diskrepans mellan skattemyndighetens uppfattning och hennes egen vad gäller de bärande argumenten i själva frågeställningen.

Myndigheter kan verkligen vara riktiga festförstörare och inte skulle jag då för mitt liv kunna tänka mig att så offentligt visa upp min solsemester samtidigt som jag yrkar avdrag på hundratusentals kronor.

Jag tror dock inte att Carolina Gynning gråter sig till sömns på nätterna bara för ett misstag även om det var något korkat.
Kan nog tänka mig att reklamvärdet ökar i takt med med exponeringen vare sig det är negativt eller positivt.

Jag undrar hur mycket pengar hon drar in bara på sitt varumärke?

Det är väl så att vi lever i ett samhälle där det gäller att sälja sig själv och gärna gå över lik för detta.
Och med vår regering och de nya moralregler som följde med den är det väl inte så märkligt att man vill slippa ifrån lite skatt genom att tumma på diverse regler.

Vi har ju fått lära oss att skatt är av ondo för att den går till låtsassjuka samt alla andra kretiner som bara lallar omkring.

En sådan personlighet som Carolina Gynning skulle utan vidare klara sig i vilket samhällsklimat som helst.
Hon har drivet och det är under alla omständigheter något positivt.

AB
SvD

No comments: