Monday, March 2, 2015

Moderaten som städade efter sig

Powered by FeedBurner



Vårfejade här på bloggen och gick därmed igenom alster för att hålla Aschberg och trolljägarna på avstånd.

Inte vet jag var gränsen går, men känns ändå som om jag uppträtt med förhållandevis gott omdöme även under valrörelser då det har hettat till som mest.

Fann inga personangrepp utom vad som så att säga ligger inom gränsen för vad en politiker förväntas utstå.

En sak gjorde mig dock mäkta förbryllad.

I en bloggpost berättade jag raljant om hur en moderat toppolitiker efter en blöt kväll med vinklubben sprungit och vinglat med en barnvagn så till den milda grad att en kvinnlig väktare känt sig manad att ingripa.

Stor kalabalik uppstod och det hela hamnade sedermera i rättegång.

Man skulle därefter ha kunnat förvänta sig fällande dom då det fanns ett illa tilltufsat, mycket trovärdigt vittne, med mera.

Utfallet blev dock annorlunda.

Moderaten gick lös och därmed var det sista ordet sagt...nästan.

Ett kort tag befriades han från tunga poster inom Moderaterna då han trots allt blivit en typ av belastning.

Nuförtiden är dock läget annorlunda och man kan stundtals se honom i samma goda form som förr.

Så vad hände då med min bloggpost?

Där jag ju länkat till de artiklar i kvälls och dagstidningar som skrev om det hela?

Jo.

Helt plötsligt gick länkarna istället till artiklar som handlade om sverigedemokrater i olika former av trångmål!

Inte bara har moderaten lyckats städa upp efter sig, han har dessutom sett till att länkarna hamnat på ett annat partis illgärningslista.

Hur det hela gått till har jag ingen aning om.

Måste dock uttrycka min stilla förundran över hur saker och ting förändras i medievärlden så fort man vänder bort blicken för ett kort ögonblick.

Till mitt försvar mot eventuellt purkna sverigedemokrater som undrar varför jag kopplat samman en moderats fylleräder med deras eget värv kan jag upplysa om att jag tagit bort alla länkar i bloggposten.

Och våren den fortsätter sitt segertåg...




No comments: